سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیا پس از سرکشى روى به ما نهد ، چون ماده شتر بدخو که به بچه خود مهربان بود ، سپس این آیه را خواند « و مى‏خواهیم بر آنان که مردم ناتوانشان شمرده‏اند منّت نهیم و آنان را امامان و وارثان گردانیم . » [نهج البلاغه]
اخبار تهران

علیرضا بیرانوند احضار شد


 

  • علیرضا بیرانوند احضار شد
     ،

     با توجه به انتشار فیلم برخورد ناشایست علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم پرسپولیس با مامور زحمتکش نیروی انتظامی در حاشیه مسابقه تیم‌هایپرسپولیس و پارس جنوبی جم که در فضای رسانه‌ای کشور انتشار یافت، پرونده‌ای در این باره در کمیته اخلاق تشکیل و نامبرده برای روز چهارشنبه مورخ اول خردادماه سال جاری و در رأس ساعت 15:00 به کمیته اخلاق احضار شد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط داود شیخ 98/2/31:: 2:7 عصر     |     () نظر

تمامی پروازها میان آمریکا و ونزوئلا متوقف شد


 

  • تمامی پروازها میان آمریکا و ونزوئلا متوقف شد
     ،

    وزارت حمل و نقل آمریکا تمامی پروازها میان این کشور و ونزوئلا را متوقف کرد.

    تنش‌ها میان آمریکا و ونزوئلا طی هفته‌های گذشته به شدت افزایش یافته و آمریکا طی چند مرحله تحریم‌های شدیدی را علیه ونزوئلا اعمال کرده است.

    تلاش آمریکا برای کنار زدن دولت قانونی کاراکاس در حالی صورت می‌گیرد که مردم ونزوئلا سال گذشته با شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری بار دیگر مادورو را به ریاست‌جمهوری این کشور انتخاب کردند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط داود شیخ 98/2/26:: 12:32 صبح     |     () نظر

انفجار‌های مهیب در بندر فجیره امارات


 

  • انفجار‌های مهیب در بندر فجیره امارات

    برخی منابع در کشور‌های عرب خلیج فارس در مصاحبه با شبکه المیادین اعلام کردند بیش از هفت فروند نفتکش که در بندر فجیره امارات پهلو گرفته بودند بر اثر انفجار‌های مهیبی که سحرگاه امروز در این بندر رخ داد، آتش گرفته اند.

    هنوز دلیل انفجار‌ها مشخص نیست، اما آن‌ها بسیار قوی و پیاپی بود.

    به گفته شاهدان، این انفجار‌ها در داخل بندر رخ داد و صدای انفجار‌ها به وضوح شنیده شد. در پی وقوع انفجار هواپیما‌های آمریکایی و فرانسوی بر فراز بندر به پراوز در آمدند. آمار نفتکش‌هایی که دچار حریق شده اند در خبر‌ها هفت تا ده نفتکش اعلام شده است.

    این در حالیست که رسانه های دولتی امارات اخبار منتشر شده در خبرگزاری های ایرانی مبنی بر وقوع انفجار در فجیره را تکذیب کردند


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط داود شیخ 98/2/22:: 6:16 عصر     |     () نظر

 


 

  • [unable to retrieve full-text content]

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط داود شیخ 98/2/19:: 7:4 عصر     |     () نظر

تیم منتخب هفته لیگ برتر+عکس


 

  • تیم منتخب هفته لیگ برتر+عکس
     ،

    هفته سی و هفتم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با پیروزی تیم‌های منچستر سیتی و لیورپول و ادامه تعقیب و گریز دو تیم در صدر جدول ادامه پیدا کرد.

    در این هفته چلسی موفق شد در لندن پیروز شود و به رده سوم صعود کرد و تاتنهام با یک گل مغلوب شد.

    آرسنال هم در دیدار مقابل برایتون از کسب پیروزی باز ماند. 

    بر این اساس تیم منتخب لیگ برتر انگلیس توسط آلن شیرر معرفی شد که سرمربی این تیم یورگن کلوپ است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط داود شیخ 98/2/17:: 10:1 عصر     |     () نظر

سامانه S-500 می‌تواند اهدافی را در فضا هدف قرار دهد


 

  • سامانه S-500 می‌تواند اهدافی را در فضا هدف قرار دهد
     ،

    نظامیان روس در روز‌های اخیر عناصر مهمی از سامانه دفاعی جدید این کشور موسوم به S-500 پرومتی Prometeï را با موفقیت آزمایش کردند. بنابر اعلام کارشناسان، موشک‌های این سامانه قادرند به اهدافی در جو زمین برسند.

    کارشناسان روس در گفتگو با یک شبکه روسی توان سامانه دفاعی S-500 پرومتی را که قرار است جایگزین موشک‌های S-400 شود مورد ارزیابی قرار دادند.

    «کنستانتین سیوکوف» کارشناس روس در این باره گفت سامانه S-500 پرومتی به لحاظ بُرد به طور قابل ملاحظه‌ای از S-400 پیشی خواهد گرفت. برخلاف S-400، این سامانه نه تنها قادر خواهد بود موشک‌های بالستیک را سرنگون کند بلکه می‌تواند موشک‌هایی با برد متوسط را هم سرنگون کند. این سامانه همچنین به روسیه اجازه خواهد داد از خود در برابر تهدیداتی در جو زمین محافظت کند.

    ایوان کونوالوف، رئیس مرکز وضع راهبردی روسیه می‌گوید در واقع ما می‌توانیم فضا را هدف قرار دهیم و اهدافی را در آنجا نابود کنیم.

    سامانه S-500 توسط شرکت آلماز-آنتی روسیه با برد 600 کیلومتر طراحی شده و قادر است به طور همزمان 10 هدف با سرعت مافوق صوت را ردیابی و به آن‌ها حمله کند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط داود شیخ 98/2/16:: 1:37 عصر     |     () نظر

تکلیف مطالبات معوقه برانکو مشخص شد


 

  • تکلیف مطالبات معوقه برانکو مشخص شد
     ،

    با اعلام ایرج عرب، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس منابع کافی برای تامین مطالبات معوقه برانکو ایوانکوویچ تامین شده است و به زودی پرداخت خواهد شد.

    سرمربی پرسپولیس و اعضای کادرفنی او طی چند ماه گذشته دریافتی از باشگاه نداشته‌اند و همین موجب شده بود برانکو طی نامه‌ای قبل از آخرین سفرش به کرواسی خواستار پرداخت حقوقش شود.

    باشگاه پرسپولیس موفق شد در رایزنی با ایرانسل موفق به تامین منابع ارزی برای پرداخت بخشی از مطالبات برانکو شده و بخشی از مطالبات ریالی بازیکنان نیز پرداخت خواهد شد. قرار است مطالبات بازیکنان در دو بخش و پیش و بعد از جدال با ماشین سازی به آنها پرداخت شود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط داود شیخ 98/2/15:: 3:12 عصر     |     () نظر

روسیه تولید نفت خود را کاهش می‌دهد


 

  • روسیه تولید نفت خود را کاهش می‌دهد
     ،

     روسیه در بحبوحه آلودگی نفت خام در یک خط لوله صادراتی اش به اروپا و یک بندر کلیدی صادراتی ، تولید خود را 10 درصد در چند روز آینده پایین می آورد.

     تولید کنندگان نفت روسیه  درخواستی از طرف شرکت ترنسنفت دریافت کردند مبنی بر این که تولید خود را 900 هزار تن معادل حدود 6.6 میلیون بشکه کاهش دهند.

     این رقم نشان دهنده بیش از یک میلیون بشکه در روز طی پنج روز آینده یا حدود 10 درصد تولید دومین صادر کننده بزرگ نفت خام دنیاست.

     یک خریدار نفت روسیه گفت:« این خبر نشان می‌دهد اختلالی که آلودگی نفتی ایجاد کرده جدی است. در 10 روز گذشته خط لوله و بندر بزرگ صادرات نفت روسیه بسته بوده است بنابراین کاهش تولید غیر قابل اجتناب است».

     روسیه هفته گذشته جریان نفت در خط لوله دروژبا را به شرق اروپا و آلمان به خاطر آلودگی نفت خام متوقف کرد که باعث افزایش قیمت جهانی نفت تا رکورد 6 ماهه شد و پالایشگاه های اروپا را به دنبال نفت سرگردان کرد. نفتی که به بندر بالتیک در آست لوگا فرستاده می‌شد هم آلوده بود.

    ترنسنفت قول داده تا هفتم ماه می جریان طبیعی نفت را برقرار سازد ولی اعلام کرد که از سرگیری فعالیت معمول در طول دروژبا بیشتر طول می کشد.

     روسیه اعلام کرد ماه‌ها طول میکشد مسئله خط لوله را حل کند. پالایشگاه های اروپا فعالیت خود را کم کرده اند و از دولت اجازه برداشت از ذخایر استراتژیک نفت را می خواهند.

     حداقل پنج میلیون تن نفت معادل 36.7 میلیون بشکه توسط کلراید آلی آلوده شده است. از این ماده برای تقویت استخراج نفت استفاده می شود ولی باید قبل از فرستادن نفت برای مشتریان جداسازی شود تا به تاسیسات پالایشگاهی آسیب نرساند.

     کاهش معمول فعالیت پالایشگاهی در فصل بهار هم به مشکلات مسکو افزوده و حالا روسیه نفت بیشتری برای صادرات دارد درحالی که مقاصد کمتری پذیرای این نفت هستند.

     یک خریدار دیگر نفت روسیه گفت:« ترنسنفت باید جریان نفت پاک را تا  هفتم می آغاز کند وگرنه مشکلات روسیه بدتر می شوند».

     15 نفتکش حاوی نفت آلوده تا حالا از آست لوگا به سمت غرب آمده اند، یعنی اکثر پالایشگاه‌ها ظرفیت کافی برای ذخیره این نفت آلوده و ترکیب آن را با نفت تمیز ندارند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط داود شیخ 98/2/14:: 11:25 صبح     |     () نظر

با رد وتوی ترامپ جان هزاران یمنی را نجات دهیم


 

  • با رد وتوی ترامپ جان هزاران یمنی را نجات دهیم
     ،

    سندرز روز پنجشنبه نوشت: کارمندان من به دفاتر همکارانم در سنا رفته‌اند تا گزارش جدید سازمان ملل درباره مرگ233 هزار یمنی (در سال 2019) در نتیجه جنگ تحت رهبری عربستان علیه این کشور را به آنها نشان دهند. اگر ما وتوی ترامپ درباره قطعنامه کنگره را رد کنیم و به حمایت امریکا از این جنگ پایان دهیم، می‌توانیم جان هزاران نفر را نجات دهیم.

    رئیس‌جمهوری امریکا دو بار قطعنامه کنگره را که خواستار قطع حمایت از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در جنگ علیه مردم یمن بود، وتو کرد.

    این قطعنامه که در ماه مارس (اسفند 97) در سنای امریکا تصویب شد، 15 فروردین ماه در مجلس نمایندگان این کشور نیز با اکثریت آرا مورد تصوب قرار گرفت.

    این نخستین قطعنامه‌ای است که در دو مجلس سنا و نمایندگان از سال 1973 (1352) تا کنون تصویب شده و پس از آن جدی تر شد که رژیم سعودی جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی را در کنسولگری این کشور در استانبول به طرز وحشتناکی به قتل رساند.

    این قطعنامه از ترامپ می‌خواهد تا نیروهای نظامی امریکا در یمن یا آنهایی که به نوعی در این جنگ اثرگذارند را خارج کند مگر آن دسته از نیروهایی که با القاعده یمن در حال جنگ هستند.

    تجاوز چهار ساله ائتلاف عربی - امریکایی به سرکردگی رژیم سعودی به یمن تاکنون موجب کشته شدن بیش از یکصد هزار یمنی و ویرانی این کشور اسلامی شده که در این بین جان باختن 85 هزار کودک فقط به دلیل سوء تغذیه و بیماری و همچنین کشته شدن 6 هزار کودک دیگر در اثر بمباران‌های جنگنده - بمب افکن‌های ائتلاف عربی - امریکایی، از فجایعی است که در تاریخ معاصر به ثبت رسیده است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط داود شیخ 98/2/13:: 11:32 صبح     |     () نظر

تلاش ویژه پرسپولیس برای حفظ برانکو


 

  • تلاش ویژه پرسپولیس برای حفظ برانکو
     ،

    پس از انجام جلسات متعدد بین اعضای هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس، در نهایت مسئولان این باشگاه توانستند بخش عمده‌ای از مطالبات برانکو سرمربی این تیم را آماده کنند.
    مشکل مالی برانکو به زودی حل خواهد شد. این مبلغ حدود 600 هزار دلار از مطالبات برانکو است که به او پرداخت خواهد شد. پیش‌تر نوشتیم به تازگی پیشنهادی وسوسه انگیز از لیگ ستارگان قطر به دست برانکو رسیده است. برانکو گرچه در مصاحبه‌های اخیرش و در مواجهه با خبرنگاران هیچ اشاره مستقیمی به مطالبات معوقه‌اش یا پیشنهاد قطری‌ها نکرده، اما پیغام‌های روشنی به مسئولان باشگاه داده است. 
    همین پیام‌ها و احتمال جدایی برانکو از پرسپولیس باعث شد مسئولان این باشگاه دست به کار شده و به صورت جدی‌تر به دنبال جور کردن پول طلب این مربی بروند. مدیران باشگاه پرسپولیس به خوبی می‌دانند و آگاه هستند که برانکو چه محبوبیتی نزد طرفداران این تیم دارد و جدایی او به هر دلیلی می‌تواند واکنش منفی هواداران را در پی داشته باشد. 
    بند قراردادی که به برانکو اجازه جدایی می‌دهد!
    اما شاید برخی‌ها بپرسند برانکو که سال آینده هم با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد چگونه می‌تواند از این تیم جدا شود؟ در این ارتباط بد نیست بدانید قرارداد برانکو بسیار محکم و حرفه‌ای بسته شده است. ظاهرا‌ً بندی در قرارداد او گنجانده شده که در صورت معوق ماندن مطالباتش و یکسری شروط دیگر به این مربی کروات اجازه جدایی خواهد داد. البته نزدیکان برانکو به ما خبر دادند که خود این مربی دوست دارد در پرسپولیس بماند و تا پایان قراردادش در این تیم کار کند، اما این مهم منوط به برآورده ساختن انتظارات برانکو است که بخش بزرگ آن به پرداخت معوقات مالی او برمی گردد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط داود شیخ 98/2/11:: 9:49 صبح     |     () نظر
   1   2   3   4      >