سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند سبحان، سه چیز را دوست می دارد :به جا آوردن حقوقش، فروتنی برای خلقش، و نیکوکاری به بندگانش . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
اخبار تهران

تیزر سریال «مانکن» با صدای فرزاد فرزین/ فیلم


 

  • تیزر سریال «مانکن» با صدای فرزاد فرزین/ فیلم
     ،

    قطعه و موزیک ویدئو تیتراژ سریال «مانکن» با صدای فرزاد فرزین پیش از توزیع رسمی آن رونمایی شد و کلیپ رسمی آن پنجشنبه 31 مرداد ماه ساعت 21 منتشر خواهد شد.

    اخبار چهره ها _ «مانکن» به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی ایرج محمدی، نویسندگی بابک کایدان و سرمایه گذاری علی طلوعی که روزهای آخر تصویربرداری را سپری می کند از دوم شهریور ماه وارد شبکه نمایش خانگی می شود.

    در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: همیشه عشق های بزرگ و زیبا، دشمنان بزرگ و مخوف داشته اند.

    محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، نازنین بیاتی، امیرحسین آرمان، فرزاد فرزین، حسین پاکدل، بهشاد شریفیان، نفیسه روشن، علی فرهنگی، رابعه مدنی، پانته‌آ کیقبادی، بهزاد محسنی، بهزاد خلج، الهام پاوه نژاد، رضا توکلی، همایون ارشادی، لیندا کیانی، شبنم قلی خانی، محمد صادقی و عارفه معماریان در این سریال حضور دارند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط داود شیخ 98/5/30:: 10:43 صبح     |     () نظر

رکورد صادرات برق شکسته شد


 

  • رکورد صادرات برق شکسته شد
     ،

     رضا اردکانیان با اشاره به اینکه امسال شاهد رکورد صادرات برق بودیم، گفت: در بازه زمانی اول خرداد تا 20 مرداد معادل حدود 2.3 میلیارد کیلووات ساعت انرژی صادرات برق داشتیم که این میزان بیشترین مقدار صادرات در سال‌های اخیر بوده است.

    اخبار اقتصادی- وزیر نیرو با اشاره به اینکه پیک مصرف برق امسال از رشد یک درصدی برخوردار بود، گفت: در طی 10 سال اخیر پشت بار پیک مصرف برق کشور بالغ بر 5.22 درصد بوده است اما در تابستان امسال بدون اعمال خاموشی و افزایش مصرف برق در بخش صنایع اوج بار حدود یک درصد بوده است.

    اردکانیان تاکید کرد:‌اگر در تابستان امسال موفق نشده بودید تا از طریق مدیریت بار مصرف صرفه‌جویی برق انجام دهیم باید سرمایه‌گذاری زیادی برای ساخت نیروگاه انجام می‌دادیم چرا که امسال موفق شدیم سه هزار و 874 مگاوات صرفه‌جویی کنیم. پس اگر می‌خواستیم برای تامین این میزان برق نیروگاه احداث کنیم باید 5 هزار و 350 مگاوات نیروگاه جدید احداث می‌شد که همین میزان ساخت نیروگاه جدید نیازمند سرمایه‌گذاری بالغ بر 3.7 میلیون یورویی بود.

    وی خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی 3 هزار و 874 مگاوات در تابستان امسال نشان می‌دهد که به یک تجربه و اخلاق صحیح مصرفی برای عبور از اوج بار مصرف برق دست پیدا کردیم.

    وزیر نیرو گفت:‌امسال پیش‌بینی کرده بودیم تا با اعمال 11 برنامه مدیریت مصرف 3 هزار مگاوات برق صرفه‌جویی شود. اما همکاری بسیار مناسب توسط تمامی مشترکان برق موجب شد تا در تابستان امسال به رکورد 3 هزار و 874 مگاوات دست پیدا کنیم.

    اردکانیان تصریح کرد:‌بنده به عنوان نماینده کسانی که در چرخه مدیریت توامان تولید و مصرف در حال فعالیت هستند، اعلام می‌کنم که پیک تابستان امسال با موفقیت کامل انجام و بدون خاموشی سپری شد.

    وی  گفت:‌در 12 استان با بهره‌گیری 15 نیروگاه جدید توانستیم به رکورد 3 هزار و 250 مگاواتی افزایش تولید در طول یک سال دست پیدا کنیم که این اتفاق در طی سالیان گذشته بی‌سابقه بوده است.

    به گفته وزیر نیرو با رفع موانع تولید و نوآوری در سیستم نیروگاه‌های موجود توانستیم 570 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه کنیم.

    اردکانیان که در همایش روابط عمومی‌های وزارت نیرو سخنرانی می‌کرد، گفت: دوره آنچه مدیران بدون پست را راهی روابط عمومی می‌کنیم، گذشته است چرا که در روابط عمومی‌ها نیازمند متخصص‌ترین افراد هستیم چرا که اصلی‌ترین جبهه کار ما در حوزه آب و برق با مردم است و این دفاتر روابط عمومی نقش مهمی در ارتباط بین این دو بخش ایفا می‌کند.

    وی تاکید کرد: ما نیازمند بازبینی عمیق ارتباط با مردم هستیم چرا که مسئولیت مشترک تمامی ما افزایش احساس رضایتمندی در مردم است. نقش روابط عمومی‌ها به خصوص در حوزه آب و برق در این عرصه بسیار بالاست.

    وزیر نیرو همچنین از نظام نامه انتصابات صنعت آب و برق که به زودی ابلاغ خواهد شد، خبر داد و گفت: روابط عمومی تمام شرکت‌ها نیازمند یک بازبینی کامل در وظایف خود هستند. بنابراین انتظار داریم همفکری مناسبی صورت گیرد تا نقش روابط عمومی‌ها در دوران مدیریت توأمان عرضه و تقاضا به خوبی مشخص شود. 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط داود شیخ 98/5/27:: 6:25 عصر     |     () نظر

سنای ایتالیا درباره استیضاح دولت تصمیم می‌گیرد


 

  • سنای ایتالیا درباره استیضاح دولت تصمیم می‌گیرد
    ،

    سنای ایتالیا در نشست روز سه‌شنبه شب خود در مورد استیضاح دولت تصمیم‌گیری می‌کند.

    اخبار بین الملل- رؤسای گروه‌های پارلمانی ایتالیا نتوانستند در مورد تعیین زمانی برای بررسی طرح استیضاح دولت که از سوی حزب لیگ متئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا، مطرح شد به توافق برسند. از همین رو از این پس سنا مسئول تصمیم‌گیری در این زمینه خواهد بود. مجلس سنا قرار است در جلسه سه‌شنبه شب در مورد زمان بررسی استیضاح دولت تصمیم‌گیری کند.

    هفته گذشته متئو سالوینی تمایل خود را برای پایان دادن به ائتلاف حاکم با جنبش پنج ستاره نشان داد.

    لوئیجی دی مایو، رهبر جنبش پنج ستاره، در این‌باره گفت: شما شاهد خواهید بود که مردم ایتالیا بهای این ضربه را که لیگ به ایتالیا زده است، پرداخت خواهند کرد. این یک روند قدیمی نیست بلکه یک بحران دولتی است که در ماه اوت آغاز شده است.

    متئو سالوینی که طبق نظرسنجی‌ها بخت کسب 40 درصد آرا را دارد، امیدوار است دولت هرچه سریعتر سرنگون شود تا انتخابات زودهنگام پارلمانی اواخر ماه اکتبر برگزار شود.

    اما سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا، قدرت انحلال پارلمان را دارد و وی نیز در مورد انجام این کار پیش از تصویب بودجه سال 2020 تردید دارد. ایتالیا باید بودجه خود را تا پایان ماه سپتامبر در اختیار کمیسیون اروپا قرار دهد.

    متئو سالوینی با هدف جلوگیری از شکست طرح استیضاح خود از آمادگی هفت وزیر حزب لیگ به منظور تسریع روند سقوط دولت خبر داد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط داود شیخ 98/5/22:: 1:52 عصر     |     () نظر

رکوردشکنی قیمت مسکن در دولت دوازدهم


 

  • رکوردشکنی قیمت مسکن در دولت دوازدهم
     ،

     بازار مسکن به خصوص در دو سال اخیر خاطرات سال‌های 86 و اواخر سال 91 را زنده کرده است. در آن سال‌ها دو جهش قیمتی ناگهانی در این بخش روی داد، مسئله‌ای که علاوه بر کاهش قدرت خرید مردم به دستمایه‌ای برای کارشناسان و دست‌اندرکاران برای اعلام نظرات آنها تبدیل شده است. گرچه دولت‌های نهم و دهم طرح مسکن مهر را به‌عنوان یکی از برنامه‌های ماندگار  در کارنامه کاری خود دارد اما 2 جهش قیمتی مسکن نیز در دهه 80 و اوایل دهه جاری در این کارنامه خودنمایی می‌کند.

    اخبار اقتصادی- بر اساس آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی سال 90 متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی یک میلیون و 877 هزار تومان بود که سال بعد یعنی 91 با رشد 48 درصدی به 2 میلیون و 779 هزار تومان افزایش یافت. متوسط قیمت هر مترمریع واحد مسکونی در سال اول روی کار آمدن دولت روحانی (92) با رشد 37.9 درصدی به 3 میلیون و 833 هزار تومان در هر مترمربع افزایش یافت. طی سال‌های 93، 94 و 95 بازار مسکن روزهای آرامی را پشت سر گذاشت و به ترتیب قیمت هر مترمربع واحد مسکونی به 4 میلیون و 12 هزار تومان، 4 میلیون و 56 هزار تومان و 4 میلیون و 303 هزار تومان بود.

    اواخر سال 96،‌ سال گذشته و اوایل امسال موج گرانی‌ها از بازارهای اقتصادی به سمت بخش مسکن آمد تا به این ترتیب بیشترین افزایش قیمت چند دهه اخیر در دولت دوم روحانی ثبت شود. مطابق آمار رسمی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران با رشد 11.9 درصدی به 4 میلیون و 816 هزار تومان افزایش یافت.

    سال گذشته افزایش قیمت مسکن مانند گرانی دلار دولت روحانی رکورد زد. در سالی که گذشت متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی با رشد 71.1 درصد به 8 میلیون و 241 هزار تومان افزایش یافت. این قیمت نسبت به قیمت‌های سال 92 بالغ بر 114.9 درصد افزایش یافته بود.

    امسال نیز بر اساس آمار طی فصل بهار متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی به 12 میلیون و 516 هزار تومان افزایش یافته که در مقایسه با قیمت متوسط سال 92 بالغ بر 226.4 درصد رشد را نشان می‌دهد.

     بررسی بخش مسکن در ماه‌های اخیر حاکی از آن است که این بازار وارد فاز رکود تورمی شده؛ گرچه رشد سریع قیمت‌ها کُند شده اما پیش بینی می‌شود روند قیمت با "شیب میلایم" به سمت بالا همچنان ادامه داشته باشد. 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط داود شیخ 98/5/13:: 12:23 عصر     |     () نظر